Breaking News —

The US official assured that Venezuelans could not enjoy a sports program because of the national government, and not because of the US sanctions that forced the operator to suspend service.

The Secretary of State of the United States, Mike Pompeo, blamed the President of Venezuela, Nicolás Maduro, on Friday for the departure of DirecTV, the main subscription television service in the country, and the Venezuelan Foreign Minister, Jorge Arreaza, it didn’t take long to deny it.

In a tweet, Pompeo assured that Venezuelans cannot enjoy a famous sports program, broadcast by Directv Sports for Latin America, “because Maduro expelled” the company. However, the telemarketer herself explained that her departure was due to unilateral US sanctions. against the South American country.

“Protecting your cronies and their money is more important than allowing 10 million citizens to access information uncensored,” the official wrote.

Minutes later, the Venezuelan foreign minister, Jorge Arreaza, spoke on the same social network to describe Pompeo’s statements as an act of “cynicism”, and recalled that “US sanctions are those that block the right to information of millions “of people in the country.

“Pompeo underestimates the intelligence, conscience and dignity of the people of Venezuela. Ask Assange or Snowden about freedom of expression,” added Arreaza.

“With immediate effect”

On May 19, the US multinational AT&T Inc. announced the closure of DirecTV Latin America’s operations in Venezuela, “with immediate effect.”

The company, based in Dallas (Texas), explained that the closure is due to discrepancies between sanctions imposed by the USA against Caracas and the conditions established by Venezuela for the operation.

Specifically, they point out that the US sanctions they prohibit the transmissions of the Globovisión and PDVSA TV channels (channel of the state oil company); but, in turn, both channels are “required under the license to offer pay TV service in Venezuela.”

The company reported that the decision was made by “the US leadership team, without any prior participation or knowledge of the DirecTV team in Venezuela. “

Given this, the Constitutional Chamber of the Supreme Court of Justice (TSJ) of Venezuela ordered this Friday DirecTV Venezuela, covered by the company Galaxy Entertainment de Venezuela SCA, to continue, “immediately, with the provision of subscription television service ” in the country.

In addition, the Justice ordered the National Telecommunications Commission (CONATEL) “take immediate possession of all property“from DirecTV in Venezuela.

Days ago, Maduro assured that due to the US blockade, which “has intensified in the last two months,” Venezuela has already frozen more than $ 30 billion in foreign banks.